Čak su i najaveći brendovi uposlili svoje skupe simbole kako bi promovisali socijalnu distancu. Verovatno je dobijeni publicitet bio vredan ove žrtve. Ima i onih drugih koji misle da je „kovidacija“ marketiranja dobar potez jer je ova sitaucija dobar „emotivni setting“ za prihvatanje i korišćenje brendova. NIsam baš neki fan takvog pristupa.
Ne kažem da mi marketari sada treba da prestanemo da radimo, niti da prodaja treba da stane zato što je došlo „koronsko“ doba. Naprotiv, marketing inicijative koje istovremeno pomažu potrošačima i biznisama, a ne bave se isključivo komunikacionim Covid 19 aspektima me oduševaljvaju.
Odlična inicijativa iz regiona je partnerstvo Podravke i Hrvatske pošte. Podravka je napravila pakete inače najkupovanijih proizvoda i ponudila sa Poštom dostavu na kućnu adresu. Potrošači su oberučke prihvatili. Određene promene na linijama za pakovanje su se sigurno desile, ali svima je dobro, a biznis nije stao.
Inicijativa iz sveta je Uber Eats koji je malo tvikovao svoj softver da bi vlasnicima restorana brže stizao novacu momentu kada se ugostiteljski biznis značajno usporio. Pored toga, otvorena je i mogućnost da novi mali biznisi uđu na platformu ne bi li preživeli. Veliki broj podeljenih vaučera omogućava potrošačima da probaju hranu sa mesta koja ranije nisu koristili. Opet brza marketing taktika koja ima mnogo smisla i na duge staze jer partnerstva nastala u teškim vremenima imaju više šanse da opstanu. Uber Eats je shvatio da mora da pomogne tuđi bzinis da bi u budućnosti opstao.
Čačanski P…S… fashion šije i zaštitne maske, kao što to u Španiji čini modna industrija, pa još i donira!
Jedna druga banka, za razlike od malopre pomenutgo Uber Eats nije mogla da tvikuje softver, pa kad na bankomatu tražiš stanje, on ti traži da odobriš 15 dinara troška. Ako to isto stanje tražiš u banci- ne naplaćuju ništa. Helloooooo?
Sviđa mi se tekst Marka Ritsona u Marketing Weeku koji kaže:
„U stvari, možete snažno argumentovati da je najbolja Covid komunikacija u narednih pet podmuklih meseci da ne komunicirate u vezi sa Covido-om.
Radite svoj posao, radite na svom brendu praveći opipljive promene koje prave razliku za biznis kojim se bavite.“


Radom i znanjem stečeni međunarodni sertifikati za kvalitet im omogućuju da ono što znaju – mogu i da rade. Čak i u „koronsko“ doba. U Evropi. U svetu. Zamislite, znanje radi te je ista ekipa napravila i koridore kroz Evropu i obezbedila prolaz kamionima koji dovoze robu u Srbiju: od lekova do hrane.
NIje tajna, MIlšped je klijent naše agencije kao što ranije pomenuti brendovi koje pohvalih nisu, pa nemoj neko da misli da ja ovde PR-išem.
Sigurna sam da postoje i druga, manja preduzeća koja koriste svoje znanje, iskustvo, svoje reference i kredibilitet kako bi napravili razliku i održali svoj biznis.
Brojni faktori koji utiču na biznis performans su dubinski poremećeni. Marketing je dovoljno oboleo prekidanjem određenih lanaca snabdevanja koji direktno utiču na troškove, zatim globalnim ograničenjem kretanja, manjkom ljudi, a o suženoj potrošnji da i ne govorimo.
Verujem da nema potrebe da se, u ovakvoj sitauciji dodatno „kovidira“ i komunikacija.
Period ispred nas je izazovan. Možemo još malo da jadikujemo, da se bavimo empatičnim kontentima. Sve je to OK i mnogima znači; svi to sada radimo. Ali, vreme je da fokus prebacimo na suštinu marketiranja – na profitabilan opstanak na tržištu. Ili, za mnoge- samo opstanak na tržištu.
Podelite post: